Dag 13: Hökensås naturreservat - Reisverslag uit Björsjöhage, Zweden van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 13: Hökensås naturreservat - Reisverslag uit Björsjöhage, Zweden van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 13: Hökensås naturreservat

Blijf op de hoogte en volg Angelique

26 Juli 2017 | Zweden, Björsjöhage

De schone, frisse Zweedse lucht is goed voor de gezondheid en we slapen dan ook heerlijk in de goede bedden in onze stuga. Vandaag hebben we lang uitgeslapen. Lotte was al drie kwartier met Moo wezen lopen toen wij uit bed kwamen!
Het is prachtig weer vandaag, blauw met wolkjes en 20'. We gaan naar natuurreservaat Hökensås wat net ten westen van het grote Vättern meer ligt, op ongeveer 20 min rijden. Er is echter geen plaatsnaam die we in de navigatie kunnen invoeren dus we gaan op goed geluk op pad. Dat viel toch wat tegen, maar uiteindelijk vonden we een ingang in het bos waar we konden parkeren vlakbij een meertje. We volgden een 5,5 km lange route door het bos rondom het meer. Het was prachtig met al die bosbessenstruiken en de zon kwam er bij waardoor het echt warm werd.
Op de terugweg hebben we nog boodschappen gedaan bij de ICA in Mullsjö.
Vanavond aten we Zweedse vissoep en pitabroodjes met kebabkött (soort gekruide varkensreepjes), heerlijk!