Dag 12: Jönköping - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 12: Jönköping - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 12: Jönköping

Blijf op de hoogte en volg Angelique

25 Juli 2017 | Zweden, Jönköping

Het is een bewolkte dag dus prima voor een bezoek aan Jönköping. Deze stad heeft ca. 85.000 inwoners en ligt aan de zuidpunt van het Vätternmeer. We vinden snel een parkeergarage in het centrum en wandelen via een parkje naar de pier met restaurantjes. Daarna gaan we het winkelgebied in waar we de middag hebben doorgebracht.
We drinken koffie en thee in een coffee bar en shoppen in de leuke winkeltjes. Ook nog even een muziekinstrumenten-zaak in geweest!
Daarna zijn we langs het lucifermuseum gelopen: echt waar, zoiets bestaat! Er kwam zelfs een buslading Japanners aan die zich waarschijnlijk hun hele leven al afgevraagd hebben hoe lucifers gemaakt worden. Ernaast zou het radiomuseum zitten, maar op dat adres zat nu een gamestore. Helaas dus...
Ook hebben we nog een paar km naar de Maxi ICA gelopen, een enorme supermarkt waar ze eindelijk surströmming verkopen: gefermenteerde (rotte) haring in blik, die bekend staat als het meest stinkende gerecht ter wereld. Dat moeten we toch eens geprobeerd hebben!
Ken is bang dat de blikjes in de auto exploderen maar gelukkig is alles heel aangekomen.
's Avonds eten we mosselen (Liek), warme gerookte zalm (Ken) en hamburger (Lotte) op het terras van een restaurant aan de haven bij de pier, waar de zon inmiddels is gaan schijnen.
Heerlijke afsluiter van een leuke dag!

PS er zijn problemen met het uploaden van foto's, dus die volgen later - of niet helaas...