Dag 10: Kanoën op de Tigan - Reisverslag uit Björsjöhage, Zweden van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 10: Kanoën op de Tigan - Reisverslag uit Björsjöhage, Zweden van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 10: Kanoën op de Tigan

Blijf op de hoogte en volg Angelique

23 Juli 2017 | Zweden, Björsjöhage

Wegens de goede afloop van ons vorige kano-avontuur hebben we vandaag weer een kano gehuurd en zijn we de rivier de Tigan op gevaren.
De rivier slingert door het bos en is soms zo ondiep dat we bijna vastliepen. Maar soms is het juist heel diep en breed, en vormt de rivier een groot meer.
Deze keer hadden we weer een extra uitdaging en dat was dat de kano water maakte. Er zat ergens een lek in de metalen romp waardoor er een steeds grotere laag water in kwam te staan. Onderweg pikten we ergens een koffiebekertje op waarmee we de boot steeds leeg konden scheppen...
Het was een mooie tocht maar na twee uurtjes stroomopwaarts peddelen vonden we het mooi geweest en hebben we de twee uur durende stroomafwaartse terugtocht volbracht.