Dag 18: Gålå - Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 18: Gålå - Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 18: Gålå - Oslo

Door: Ken

Blijf op de hoogte en volg Angelique

19 Augustus 2014 | Noorwegen, Oslo

Vandaag een reisdag vanaf ons huisje naar Oslo. Eigenlijk een vrij simpele route, alsmaar de E6 volge naar het zuiden. Deze weg is pas vanaf 50 km boven Oslo een 2x2 baans snelweg. Maar er wordt volop aan de weg gewerkt, dus het schoot nog niet erg op.
Uiteindelijk waren we rond een uur of 2 's middags in Oslo, waar we een tijdje rondgelopen hebben. Het was prachtig weer, een graad of 23. Een erg leuke stad, gezellig druk, veel winkels en veel studenten!
Er was ook een volledig glutenvrije bakkerij, waar we een quiche gegeten hebben en brownies voor Menno hebben gekocht.
We moesten uiterlijk om 18.30 inchecken voor de boot van Stena line. De parkeergarage was gelukkig vlakbij, maar we moesten wel het halve centrum nog doorkruisen!
De boot vertrok keurig op tijd en we konden om 19.00 ook gelijk aan het dinerbuffet aanschuiven.
Na het eten hebben we op het bovenste dek Noorwegen uitgezwaaid... We varen door de Oslofjord wat echt een hele mooie tocht is.
's Nachts hebben we erg slecht geslapen door een zware zeegang, veel golven en harde wind zorgden ervoor dat we heen en weer schommelden in ons bed en het overal erg trilde... Brrrr. Ken moest almaar aan de Herald of Free Enterprise denken, met schuivende lading en zo...
Gelukkig is alles goed gegaan en zaten we de volgende ochtend niet zo heel fris en fruitig om 06.00 (!) aan het ontbijt.
De vakantie zit erop!
Nu nog 950 km naar huis rijden!

Tags: Oslo, , Stena