Dag 17: Langsua nationaal park - Reisverslag uit Heggenes, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 17: Langsua nationaal park - Reisverslag uit Heggenes, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 17: Langsua nationaal park

Blijf op de hoogte en volg Angelique

18 Augustus 2014 | Noorwegen, Heggenes

We hebben weer heerlijk uitgeslapen vandaag en zijn toen op pad gegaan naar het nationaal park Langsua. Dit is in 2011 ontstaan uit een samenvoeging van een aantal andere nationale parken en omvat 527 vierkante kilometer.
In het park leven onder andere rendieren en elanden dus daar gingen we naar op zoek!
We vertrokken vanaf ons huisje en reden gelijk weer een onverharde tolweg op, waar je 70 Kronen moet betalen in een onbemand tolhuisje. Heel grappig! In Nederland zou zoiets niet kunnen bestaan, maar hier in Noorwegen is nauwelijks vandalisme.
Het was een prachtige maar hobbelige weg vol met blubberige kuilen. De auto ziet er niet uit... Op de weg liepen koeien en schapen, oppassen geblazen!
Na ca. 80 km kwamen we bij het park. Daar zijn we langzaam doorheen gereden. De auto kreeg het met die hobbels en steile hellingen wel voor z'n kiezen! Maar wat was het er prachtig!
Helaas geen eland gezien.. Die hebben zich vast verstopt in de bossen.
Na afloop aan de rand van het park een patatje gegeten en toen weer 2 uur 'huis'waarts gekeerd.
Het was een mooi uitstapje en onze laatste volle dag in Noorwegen...
In het park was het mooi weer, 20' en af en toe een buitje. Thuis op de berg was het 10'... Wat een verschil!
Morgen gaan we naar Oslo en dan op de boot naar huis!