Dag 11: Geiranger en rondvaart/-rit - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 11: Geiranger en rondvaart/-rit - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 11: Geiranger en rondvaart/-rit

Door: Angelique en Ken

Blijf op de hoogte en volg Angelique

12 Augustus 2014 | Noorwegen, Geiranger

Vandaag waaide het wat te hard om zelf een bootje te huren (wat Menno graag wil), dus besloten we om een veerboot te nemen vanuit Geiranger naar Hellesylt, aan een andere arm van de Geirangerfjord.
Aan boord waren vooral veel Japanners, gewapend met foto- en filmcamera's.
Onderweg kwamen we langs ons 'eigen' huisje en vervolgens langs de beroemde watervallen 'the seven sisters', die 200 meter vrij val hebben. Helaas was er weinig smeltwater dus er was maar een vrij armetierig stroompje te zien.
Het was een prachtige tocht langs imposante steile bergwanden en mooie uitzichten over het fjord.
Na een uur kwamen we aan in Hellesylt, wat nogal een tegenvaller was. Een paar huizen, een restaurantje en een souvenierwinkeltje, verder niets.
We hadden gelukkig de auto mee en dachten gemakkelijk terug naar Geiranger te kunnen rijden, maar dat liep anders. We moesten ongeveer 60 km omrijden door de bergen, inclusief twee veerboten, om weer 'thuis' te komen... Zie het kaartje bij de foto's. Het was een mooie rit, met verschillende uitzichtpunten over het water.
We werden vandaag tegen de verwachting in getrakteerd op prachtig weer, er was regen voorspeld maar we hadden zon en 23 graden, en de wind is 's middags gaan liggen. 's Middags hebben we lekker op ons terrasje gezeten en gekeken hoe een enorm cruiseschip, de Aida, voor onze neus alle passagiers met kleine taxibootjes oppikte en vertrok!

• 12 Augustus 2014 - 23:55

Ma En Pa Uppel:

Wij hebben jullie gezien en jaloers op het mooie weer en uitzicht, smaakte het wijntje?

In ieder geval komen jullie wel aan de kilometers.

Groeten uit de parel van de Betuwe!!!!

Tags: geiranger