Dag 5: Fister - Voss - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 5: Fister - Voss - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 5: Fister - Voss

Door: Ken

Blijf op de hoogte en volg Angelique

06 Augustus 2014 | Noorwegen, Vossevangen

Vandaag staat een ingewikkelde reis op het programma van 233 km, waar we ongeveer 6 uur over gaan doen (incl. stops).
Om 09.30 vertrekken we uit Fister. Het is een mooie dag (24 graden) en we volgen de '13' noordwaarts. Er zijn veel haarspeldbochten in de weg die bovenaan prachtige uitzichten bieden. Gelukkig zijn er veel parkeerplaatsen.
We steken eerst met de pont de Boknafjord over (Hjelmeland-Nesvik) en een tijd daarna de Hardangerfjord (Utne-Kvanndal).
Onderweg kwamen we langs de prachtige Lotefossen watervallen.
Halverwege de middag kwamen we in ons nieuwe huisje aan, Voss Bavallstunet. Erg luxe, met alles er op en er aan, ook een sauna.
En een prachtig uitzicht over het dal!

• 07 Augustus 2014 - 00:10

Pa En Ma:

Hoi Klavertjes,

Wat prachtige vergezichten en prachtige verblijf. Dit noemen ze accu opladen voor school en hard werken..

Tags: voss