Dag 4: Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 4: Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 4: Stavanger

Door: Ken

Blijf op de hoogte en volg Angelique

05 Augustus 2014 | Noorwegen, Stavanger

Vandaag zijn we terug gegaan naar Stavanger omdat het nu wel mooi weer is - 23 graden, in tegenstelling tot afgelopen zondag (dag 2).

We namen de veerpont van Tau naar Stavanger. Een mooie en comfortabele overtocht van een half uur. Daarna de auto geparkeerd en door het centrum gewandeld. Alles ziet er een stuk gezelliger uit met dit mooie weertje!
Het oude centrum van Stavanger bestaat uit pittoreske, soms steile straatjes met witte en gekleurde houten huisjes en overal hanging baskets met bloemen.

Lotte zocht voor mijn oude Nikon F50 spiegelreflexcamera ouderwetse fotorolletjes, en die hebben we gevonden. Ze kostten wel € 10 per stuk...

Na het centrum verkend te hebben rijden we door naar Kvadrat, een grote shopping mall in Sandnes. Hier hebben we ook boodschappen gedaan in de hyper-Coop.

Morgen op pad naar het volgende huisje!