Dag 3: Preikestolen - Reisverslag uit Forsand, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu Dag 3: Preikestolen - Reisverslag uit Forsand, Noorwegen van Angelique Klaver - WaarBenJij.nu

Dag 3: Preikestolen

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

04 Augustus 2014 | Noorwegen, Forsand

Vandaag wederom vroeg opgestaan om op pad te gaan naar Noorwegens grootste trekpleister: de Preikestolen (de Preekstoel).
Dit is een grote rots in de Lysefjord op 600 meter hoogte die recht naar beneden afloopt.

Wat fijn dat het een heerlijke dag is qua temperatuur: 23 graden met zon!
Na een autotochtje van ongeveer 3 kwartier parkeren we de auto op de parkeerplaats waarna een krasse klimtocht van 4 km over rotsen en door moerassen naar boven begint.

We merken dat onze conditie toch niet helemaal toereikend is. De kinderen komen zonder problemen boven terwijl wij er zichtbaar meer moeite mee hebben.

Eenmaal boven is het uitzicht geweldig mooi. Het was de moeizame klim meer dan waard.

• 06 Augustus 2014 - 16:33

Dineke:

Hi Angelique,

Zo te lezen genieten jullie van de vakantie. Veel plezier nog en hopelijk houdt het mooie weer nog even aan!

Groet,
    Dineke